29 دی 1400
شماره خبر: 262297

تکریم ارباب رجوع و رفع سردرگمی با شفافیت در پاسخگویی

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری



ملاقات مردمی مهندس یعقوبی شهردار هشتگرد این هفته نیز طبق برنامه ابلاغی از سوی استانداری در روز سه شنبه با شهروندان محترم برگزار گردید .
مهندس یعقوبی در این جلسه به شفافیت در پاسخگویی به عنوان راهکاری برای جلب رضایت ارباب رجوعان تاکید کرد. یعقوبی گفت : از جمله موضوعات مهم در تکریم ارباب رجوع و رضایتمندی شهروندان ، پاسخگویی شفاف و صریح و جلوگیری از سردرگمی آنهاست .وی گفت : به طور کلی مراجعات و درخواست های شهروندان از شهرداری در چند قالب خلاصه می‌گردد که یکی از این موارد درخواست‌های قانونی و توقعات بحق آنها از شهرداری است و در این زمینه دستورات لازم برای اقدام به موقع صادر می گردد و خوشبختانه معاونین و پرسنل شهرداری نیز خود را موظف به اجرای این موارد و گزارش نتیجه می‌دانند .شهردار هشتگرد بیان کرد : بخش دیگری از موارد مطروحه از سوی شهروندان مربوط به موارد کلان و عمده می باشد که از اختیارات شهرداری و شورا خارج است .وی افزود : موضوعاتی از قبیل درخواست صدور مجوز ساخت بر روی اراضی قولنامه ای ، گسترش محدوده قانونی و ... از جمله مواردی است که در اختیارات شهردار و شورای اسلامی شهر نبوده و مدیریت شهری این موضوعات را به مبادی ذیربط منعکس و جهت رفع آنها پیگیری می نماید .وی گفت : برای رفع این قبیل از مشکلات حمایت مسئولین بالادستی در سطح کلان نیاز است که امیدواریم این مشکلات که تقریبا شامل حال تمامی شهرداری‌ها می باشد به زودی مرتفع گردد .یعقوبی عنوان کرد : بخش سوم مراجعات شهروندان مربوط به اختلافات فی مابین در خصوص املاک موروثی و اختلافات و مشکلات موجود با سایر دستگاه ها می باشد که با استفاده از مشاورین خبره ، مراجعین به دستگاه‌های مربوطه هدایت شده و راهنمایی های حقوقی لازم برای رفع مشکل داده می‌شود .وی گفت : تعدادی از مراجعین نیز در مراجعات و درخواست های خود مشکلاتی را در سطح شهر مطرح می‌نمایند که نیاز به برنامه‌ریزی و زمان برای اجرا دارد ، درخواست‌هایی از قبیل ساماندهی آب‌های سطحی ، احداث تصفیه‌خانه و شبکه فاضلاب ، توسعه زیرساخت‌های فرهنگی و ورزشی و... از جمله مواردی است که توسط شهروندان مطرح می‌گردد ، این مشکلات در برنامه ریزی سالانه و پیشنهادات بودجه مطرح گردیده و انتظار می‌رود در زمان بندی های انجام شده تکمیل گردد.وی در پایان به کلیه معاونین و کارکنان شهرداری دستور داد تا شفافیت و پاسخگویی به ارباب رجوع را در دستور کار قرار داده و در صورتی که موارد مطرح شده از سوی ارباب رجوع از اختیارات مجموعه خارج است با پاسخ مناسبی به استناد قوانین مربوطه از سردرگمی آنها جلوگیری گردد.