8 شهریور 1394
شماره خبر: 148150

دیابتی‌ها در مصرف انبه احتیاط کنند

سپیدار‌آنلاین: گروه جالب و خواندنی

دیابتی‌ها در مصرف انبه احتیاط کنند


کارشناس تغذیه گفت: مصرف انبه باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود.
معصومه عبادی اظهار کرد: انبه، چه رسیده و چه نارس منبع خوبی از ویتامین ث است. وی خاطرنشان کرد: در هر صد گرم انبه 16 میلی گرم ویتامین ث وجود دارد بنابراین مصرف مستمر این میوه می‌تواند از بروز سرطان پیشگیری کند. عبادی افزود: همچنین انبه یکی از منابع غنی ویتامین آ است و مصرف آن به جلوگیری از آسیب‌های رادیکال‌های آزاد بدن کمک می‌کند. وی با بیان اینکه انبه به دلیل داشتن ویتامین ث و بتاکاروتن، یک سیستم ایمنی بسیار قوی ایجاد می‌کند، گفت: مصرف مرتب انبه در برنامه غذایی از بروز عفونت‌های ویروسی و رشد تومورهای بدخیم در بدن جلوگیری می‌کند. این کارشناس تغذیه تصریح کرد: وجود مقادیر بالای بتاکاروتن در انبه موجب فعالیت هر چه بیشتر سلول‌های سیستم ایمنی می‌شود به همین دلیل مصرف انبه به گروهای سنی با سیستم ایمنی ضعیف تر مانند سالمندان، بچه‌ها و زنان باردار توصیه می شود. عبادی با اشاره به اینکه انبه یک میوه گرمسیری است، گفت: این میوه علاوه بر خوش طعم و غنی بودن از ویتامین‌های مختلف، دارای فیبر زیاد، کالری و سدیم کم و فاقد کلسترول و چربی اشباع شده است. وی خاطرنشان کرد: میوه انبه علاوه بر کمک به پیشگیری از سرطان، در تقویت بینایی چشم و حفظ سلامتی دندان‌ها، پوست، استخوان، غشاهای مخاطی و بافتهای نرم بدن نقش مهمی دارد. این کارشناس تغذیه درپایان با بیان اینکه انبه رسیده منبع خوبی از پتاسیم به حساب می‌آید، گفت: مصرف این میوه به افراد مبتلا به فشار خون بالا توصیه می‌شود، اما افراد دیابتی باید آن با احتیاط مصرف کنند، زیرا نیاز به انسولین با خوردن این میوه افزایش پیدا می‌کند.

منبع باشگاه خبرنگاران